کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با فن آوری های شهری

آشنایی با فن آوری های شهری

تابلو روان

برج نوری

در سالیان اخیر تغییرات جدیدی در حوزه مدیریت شهر بوجود آمده که باعث تسهیل فعالیت شهروندان و بالا رفتن راندمان جامعه و در دراز مدت نیز منجر به پیشرفت و رشد آن خواهد شد، این المان های شهری سرعت تکثیر فرهنگ را بالا برده و تفاوت های فرهنگی از اقوام را کاهش داده که نتیجه آن می شود که جامعه ای یک‌دست تر از قبل را داشته باشیم. در گذشته نه چندان دور انجام و ارائه همین خدمات هزینه بالایی داشت و این هزینه بیشتر بر دوش شهروندان منتقل می‌شد، اما امروزه با پیشرفت صنعت و بهبود تکنولوژی راندمان این خدمات بسیار بالاتر از استاندارهای جهانی رفته است. با ادامه این بخش از اخبار فناوری همراه ما باشید.

برج نوری

برای مثال می توان به برج نوری و روشنایی اشاره کرد که در جای جای شهر از جمله محوطه های باز و پارک ها استفاده می شود، این برج های نوری سطح وسیعی را پوشش می دهند و نور را به خوبی در محیط توزیع می کنند. از طرفی هزینه نگهداری این برج ها بسیار کم تر از نمونه های قدیمی و تیر های چراغ برق است که در گذشته استفاده می شد و بازدهی کم آنها بر همه ثابت شده بود. برجهای طوری طراح می شوند که در برابر بلایای طبیعی همچون باد، طوفان، زلزله و سیل مقاومت خوبی را زا خود نشان بدهند. جنس بدنه این سازه الکترونیکی از آهن یا همان آلیاژst34 می باشد که در مکانهای دیگر که مقوم بالاتر لازم ات از نوع st44 نیز استفاده می شود.

این برج های نوری دارای عمر بالا و بسیار طولانی می باشند و بعضی از مدل های آن برای تعویض لامپ ها دارای بالابر نیز هستند که از هر نظر امنیت را برای کاربر بوجود می آورد. از مشخصات فنی این برج روشنایی می توان به ارتفاع این برج ها که از ۱۲ تا ۳۰ متر هستند، اشاره کرد. بدنه این برج ها به صورت هرمی ناقص می باشد و با توجه به ارتفاع دارای ۶، ۸، ۱۲، ۱۴ و یا ۱۶ وجه می باشند و به این ترتیب قطر  وجوه آن از بالا به پایین تغییر می نماید.

تابلو روان

برج نوری از مهمترین المان های شهری

تعداد پروژکتورهای نصب شده بر روی این برج ها روشنایی از ۴ تا ۳۰ دستگاه متغییر بوده و سیستم های کنترل و فرمان در تابلوی مجزا در داخل بدنه برج های روشنایی نصب شده که باعث بالا رفتن امنیت آن شده است. نکته دیگر این است که کلیه قطعات به کار رفته در این برج ها و المان های شهری از بهترین نوع بوده و شرکت هایی چون شرکت سپهر صنعت در این بازار پیشگام و بی رقیب هستند. درباره بلندی این برج ها می توان گفت که در نوک این برج ها میله برقگیر نصب می کنند تا در برابر صاعقه و رعد و برق و ابرهای باردار محافظت شود.

تابلو روان

سپهر صنعت

تابلو روان

این تابلو ها از لامپ های ال ای دی ساخته شده است و مصرف آنها نسبت به لامپ‌های قدیمی به کار رفته در تابلوها بسیار کمتر بوده و هزینه بسیار جزئی را به مصرف کننده انتقال می دهد. این تابلوها اغلب برای ارسال پیام و تبلیغات به مخاطب و مشتریان به کار می رود و قابلیت ایجاد اشکال در رنگ های مختلف را بر روی تابلو فراهم می آورد. این تابلوها به صورت تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و یا چند رنگ در بازار وجود دارد و شما می توانید بر حسب نیاز و کاربرد کسب و کار خود از این تابلوها در اندازه های مختلف استفاده کنید. تابلوهای روان تشکیل شده از چینش تعداد زیادی لامپ LED می باشد که این خود باعث شدهانژی کمتری را مصرف کرده و به صرفه تر باشد.

تابلو روان

تابلو روان LED

از طرفی می توان گفت که استفاده درست از این تابلو روان بسیار مهم می باشد و نباید به صورت افسار گسیخته از آنها در شهرها استفاده شود، چراکه چهره شهر را خراب و زیبایی های بصری را از میان می برد. باید گفت استفاده از تابلوهای روان و تلویزیون های شهری باید در جای مناسب صورت گیرد زیرا نصب این تلویزیون ها در بزرگراه می تواند حواس رانندگان را پرت و باعث اتفاق افتادن حوادث جبران ناپذیری شود. بدون شک باید اذعان داشت که برج نوری و تابلو روان، از مهمترین المان های شهری هستند.

منبع:

http://www.meekhkoob.ir