خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت دقیق تحویل سال ۱۳۹۷ | لحظه سال تحویل ۹۷

ساعت دقیق تحویل سال ۱۳۹۷ | لحظه سال تحویل ۹۷

ساعت تحویل سال 97 , لحظه تحویل سال 97 , حیوان سال 1397

عید نوروز در ایران دارای آداب و مراسم هایی قبل و بعد از ان می باشد. یکی از آن ها لحظه تحویل سال می باشد که در این زمان اعضای خانواده در گنار هم دور سفره هفت سین جمع می شوند و سال نو را به یکدیگر تبریک می گویند. در این زمان باشکوه دعای تحویل سال نیز خوانده می شود تا سال جدید را به خوبی و خوشی آغاز کنند.

جشن نوروز با تحویل سال یا لحظه برابری اعتدال بهاری آغاز می‌شود لحظه ای که خورشید در سیر ظاهری خود در ابتدای برج حمل از استوای زمین گذشته و به شمال آسمان میل می‌کند. در گاه شماری هجری خورشیدی، لحظه تحویل سال، تعیین کننده نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین است. چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه اول شبانه روز تحویل شود، همانروز نوروز است و در صورتیکه تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است. نوروز در تقویم میلادی در بیشتر سالها با ۲۱ و گاه ۲۰ و بندرت ۲۲ مارس مطابقت دارد.


زمان دقیق و ساعت تحویل سال ۹۷

تحویل سال ۱۳۹۷ در کشور عزیزمان ایران بعد از ظهر چهارشنبه ۱ فروردین سال ۹۷ برابر با ۲۱ مارس سال ۲۰۱۸ است و ساعت آن نیز ۱۷ و ۳۰ دقیقه ( هفتده و سی دقیقه ) می باشد که سال خوبی را برای شما آرزومند هستیم.


حیوان سال ۹۷

یکی از رسوم جالب که همه ساله انجام می شود معرفی حیوان سال می باشد که در سال ۹۶ خروس به عنوان حیوان سال معرفی شد و باید منتظر ماند تا دید حیوان در سال ۱۳۹۷ چه می باشد که این احتمال میرود سگ حیوان امسال باشد.

ساعت تحویل سال 97 , لحظه تحویل سال 97 , حیوان سال 1397

لحظه تحویل سال ۹۷


همچنین ببینید :

عیدی سال ۹۷

تقویم سال ۹۷

رنگ سال

ساعت دقیق تحویل سال ۱۳۹۷ | لحظه سال تحویل ۹۷