اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰ خواص باورنکردی فلفل سیاه که باید بدانید!

خواص فلفل سیاه

 

فلفل سیاه یک ادویه محبوب جهانی است ،  که هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارو استفاده می شود , و مزایای زیادی در این گیاه وجود دارد. در این مقاله به ۱۰ خواص فلفل سیاه اشاره میکنیم و این که چگونه میتواند به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کند و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند

۱۰ خواص فلفل سیاه

۱) به دستگاه گوارش کمک میکند

زمانی که فلفل سیاه را مصرف می کنید، آنزیم های گوارشی را میشود و در نتیجه هضم را تقویت می کند.  به خصوص همراه با غذا، که ممکن است توانایی بدن شما را در تجزیه و هضم غذا افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که فلفل سیاه تأثیر مثبتی بر آنزیم‌های پانکراس نیز دارد و به فرآیند کلی گوارش کمک می‌کند. فلفل سیاه همچنین خاصیت ضد نفخ دارد و به رفع گاز معده کمک می کند. همچنین می تواند نفخ و دردهای کولیکی را تسکین دهد.

 

۲) قند خون را بهبود می بخشد

کسانی که دیابت دارند می توانند به وعده های غذایی خود با فلفل سیاه اضافه کنند، زیرا فلفل سیاه توانایی بهبود متابولیسم گلوکز خون را نشان می دهد. مصرف منظم این ادویه شگفت انگیز ممکن است در مورد حساسیت به انسولین واکنش مثبت نشان دهد.

فلفل سیاه , فواید فلفل سیاه

فلفل سیاه برای مغز و حافظه

 

۳) کمک به تقویت حافظه

پیپرین که عامل طعم و بوی فلفل سیاه است، در مطالعات متعدد نشان داده است که می تواند اختلال حافظه و اختلال عملکرد شناختی را کاهش دهد. به نظر می رسد که مسیرهای شیمیایی در مغز توسط این ترکیب آلی تحریک می شود. تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلفل سیاه برای بیماران آلزایمر و کسانی که از سایر اختلالات مربوط به سن یا مربوط به رادیکال های آزاد در عملکرد شناختی رنج می برند، مفید است.

 

۴) کمک به سلامت مغز

فلفل سیاه می تواند مقادیر بالایی از پاسخ های آنتی اکسیدانی را در مغز ایجاد کند و از همین طریق نیز به صورت منحصر به فردی روی تقویت حافظه موثر است. این تاثیر را حتی در مواردی که آسیب های عصبی نیز به مغز وارد شده است می توان یافت. به همین دلیل نیز ترکیبات موجود در دانه های فلفل سیاه یکی از مواردی است که نظر محققان و دانشمندان را به خود جلب کرده است و تحقیقات اخیر اثر ترکیبات موجود در فلفل سیاه را در کاهش اثرات زوال عقل و از دست دادن حافظه با افزایش سن را تایید کرده است.

خاصیت فلفل , خواص درمانی فلفل سیاه

فلفل سیاه برای پوست و مو

 

۵) در درمان مشکلات پوستی موثر است

پیسی یک نوع بیماری پوستی می باشد که رنگ‌دانه های برخی از نقاط پوست از بین رفته و رنگ پوست سفید می شود. فلفل سیاه به‌‌عنوان یک جایگزین عالی برای داروهای شیمیایی پپسی است. آنتی اکسیدان هایی که در فلفل سیاه موجود هستند ، مزایای ضدپیری فوق العاده را ارائه می دهند. فلفل سیاه پوست را تمیز می کند و به درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند. و به حفظ رنگ اصلی پوست کمک می کند.

 

۶) برای موهای شما مفید است

فلفل سیاه میتواند در درمان شوره سر موثر باشد. یک قاشق چایخوری فلفل سیاه خرد شده را به یک کاسه کشک اضافه کرده و به پوست سرتان بزنید، اجازه دهید سی دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. همچنین مطمئن شوید که از فلفل سیاه اضافی استفاده نکنید زیرا باعث سوزش پوست سر شما می شود.

خاصیت فلفل سیاه برای سرماخوردگی

۷) خواص ضد عفونی فلفل سیاه

فلفل سیاه خواص ضد باکتری دارد. طبق یک مطالعه در آفریقای جنوبی، پیپرین موجود در فلفل سیاه دارای اثرات ضد عفونی است, و به جلوگیری از عفونت و گسترش بیماری کمک می کند.

 

۸) به درمان سرماخوردگی کمک میکند

فلفل سیاه به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک میکند. همچنین میتواند سینوزیت و احتقان بینی را تسکین دهد. و خواص خلط آور آن می تواند به شکستن رسوبات مخاطی و خلط در دستگاه تنفسی کمک کند.

 

فلفل سیاه و لاغری

فلفل سیاه برای زخم معده

 

۹) درمان زخم معده

برخی از مطالعات نشان داده اند که فلفل سیاه ممکن است اثرات مفیدی بر آسیب مخاط معده و زخم معده داشته باشد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که فلفل سیاه دارد.

 

۱۰) در کاهش وزن موثر است

لایه بیرونی دانه فلفل می تواند به تجزیه سلول های چربی کمک کند. بنابراین، غذاهای فلفلی راه خوبی برای کمک به کاهش وزن طبیعی هستند. فلفل سیاه به راحتی در بدن تجزیه و پردازش میشود، و در سایر فرآیندها و واکنش های آنزیمی اعمال می شوند، چای آیورودا تهیه شده با فلفل سیاه یکی از دمنوش هایی است که برای کاهش وزن توصیه می شود.

 


نکاتی در مورد استفاده از فلفل سیاه

تهیه پودر فلفل آسیاب شده در منزل بهتر از خرید آماده است. با این حال، پودر خانگی نیز طراوت خود را برای ۳ ماه حفظ می کند، در حالی که دانه های فلفل کامل می توانند طراوت خود را برای مدت نامحدودی حفظ کند.
افزودن مقداری فلفل سیاه به هر وعده غذایی ممکن است به بهبود طعم و هضم غذا کمک کند. همچنین می تواند به بهبود سلامت و رفاه کلی شما کمک کند. می‌توانید هنگام مرینیت کردن گوشت فلفل اضافه کنید یا کمی روی سالادهایتان بپاشید.

 

امتیاز 3.00 ( 2 رای )